Followers

16.12.11

Bezakan Antara Dua

BISMILLAH. Assalamualaikum dan salam sejahtera teman-teman semua. Hari ni kakchik nak cuti sungguh tapi petang nanti ingat nak ke satu program di KB. Sebelum menyambung rehat, kakchik nak ajak kalian tengok 2 video dan mohon kalian buat perbandingan yang mana benar-benar jujur untuk Islam dan yang mana semata-mata untuk kepentingan politik. Nilailah dengan ilmu dan kebijaksanaan akal yang Allah pinjamkan kepada kita. Silakan.
 


Semoga Allah sentiasa memelihara iman kita dan membimbing kita dalam setiap tutur kata, perbuatan tangan kita, jari-jemari yang menulis apatah lagi sokongan kita terhadap perjuangan Islam. Kalau tiada ilmu tanyalah kepada yang PAKAR nanti kerana mulut badan binasa.

4 comments:

  1. Salam kak chik,
    apa khabar? Moga sihat selalu :)
    Mula2 tengok video yg kedua tu, rasa macam sembang biasa, tapi rupanya dah melencong bicaranya. Hurm...
    Memang benar, dahulu di kampung saya, memang kalau ada ceramah agama, mesti bercampur politik sampai bergaduh-gaduh ahli keluarga. Tapi sekarang, banyak dah yang berunsur ilmu semata.

    Apepun, takut saya lihat video kedua tu. Takut Allah murka pd mereka, org islam kita sndiri.. :(
    Harap anak2 muda yg melihat dpt menimbang yg salah dan betul..

    ReplyDelete
  2. kak chik,
    Bila lihat ustaz pegang gitar, pasti ada jg yg mengata.
    Dulu my MIL pernah cerita pasal 2 kiyai kat kampungnya yg sgt disegani. Sorang kiyai muda, suka main bola sepak utk beriadah. Sorang kiyai lagi amat marah bila tengok org main bola. Keduanya ada pendapat dan hujah trsendiri. Tapi keduanya sangat disegani krn ilmu agamanya :)
    Terakhir.. Sembang rakyat BUKAN 'suara rakyat'. Moga Allah ampunkan mereka yg trlibat.

    ReplyDelete
  3. Semoga Allah merahmati mereka.. Amin.. :)

    ReplyDelete
  4. Wkslm Nur.
    Alhamdulillah kakchik sihat-sihat saja Nur. Itulah Nur, memang menakutkan aje bila dengar perbualan mereka dalam video ke-2 tu. Seperti menghina Allah saja.
    Isu gitar tu pun dah ada yang mengata Nur. Masyarakat kita memang kena banyak lagi mengaji agama. Kita pun sama juga. InsyaAllah bila masyarakat semakin celik ilmu agama, mereka akan dapat menjauhkan diri dari bercakap benda-benda yang boleh membawa kekufuran mcm ni.

    ReplyDelete

Kakchik ucapkan terima kasih banyak sebab teman-teman sudi memberi komen. Insyaallah kakchik akan membalasnya secepat mungkin.

Related Posts with Thumbnails