Followers

18.4.12

Tidur Tak Lena Bila Nak Mesyuarat

BISMILLAH.


Assalamualaikum dan salam sejahtera teman-teman semua. Apa khabar hari ni? Kakchik doakan iman kita semua masih dalam keadaan tinggi apatah lagi kita baru saja sejam yang lalu melaksanakan solat Subuh. Begitu juga dengan kesihatan kalian semua, semoga sihat sentiasa. Amin.

Hari ni, kakchik sebenarnya terasa macam tak cukup tidur kerana malam tadi memang tidur kurang lena. Begitulah selalunya jika siang esoknya kakchik ada mesyuarat. Ya, hari ni dalam jam 10 pagi kakchik ada mesyuarat pengurusan di perpustakaan. 

Dalam pekerjaan kakchik ni, agenda yang paling kakchik tidak gemar ialah mesyuarat. Nak tahu kenapa? Tentulah ada seba-sebabnya kan? Oklah, kakchik share dengan kalian sebab-sebab kakchik jadi tak lena tidur bila nak mesyuarat.

Satu, mesyuarat ni kakchik yang jadi pengerusinya. Tak best la... Dah lama sangat kakchik jadi pengerusi ni. Pernah nak rotate dengan staf lain tapi... entah macamana orang lain pun tak nak. Memang pun... kalau bagi pilihan kepada kakchik, kakchik nak jadi ahli mesyuarat je.

Kedua, kakchik kena buat laporan kewangan. Fuh, satu tugas yang sangatlah kakchik tidak minat. Urusan kewangan yang melibatkan akaun dan sebagainya ni kakchik rasa memang ramai orang tak minat. Dalam organisasi yang kecik seperti kami ni nak tak nak, kenalah juga sandang tugas ni sekali-sekala.

Ketiga, kakchik sudah mula rasa tidak selesa. Tak tahu nak hurai macamana tapi ... itulah, tak selesa.

Apapun, ada juga yang BEST bila ada mesyuarat ni. Ehhhhh takkanlah semua mesyuarat membosankan. Apatah lagi mesyuarat yang kakchik sendiri pengerusikan, betul tak? Hehehe... mestilah kakchik nak ianya ada unsur-unsur humor juga.

InsyaAllah mesyuarat pengurusan kali ni akan berjalan dengan lancar dan mungkin ada sedikit jamuan ringan selepas tamat. Selalunya begitu. Agaknya kalau tak bawa bekalan nasi tengahari, ok jugak kan?

No comments:

Post a Comment

Kakchik ucapkan terima kasih banyak sebab teman-teman sudi memberi komen. Insyaallah kakchik akan membalasnya secepat mungkin.

Related Posts with Thumbnails