Followers

5.4.12

Laporan Ringkas

BISMILLAH.

Assalamualaikum dan salam sejahtera semua. Terasa sangat lama kakchik tidak mengemaskini blog Keluargaku Sayang ni. Saban hari hati ini teringat-ingat dan merancang apa yang ingin dituliskan tapi sayangnya kakchik selalu kesempitan masa akhir-akhir ni.

Yaya dah mula minat menulis.
Kadang-kadang nak tulis pasal keluarga kakchik terutama anak-anak saudara kakchik yang makin membesar dengan segala macam gelagat mereka. Yang ada di rumah sekarang ni ialah 8 orang dan akan bertambah menjadi 11 di hujung minggu jika kakak yang no 2 balik dari Perak. Kisah mereka terlalu banyak yang menarik tapi sayangnya tak kesempatan.

Ada masanya kakchik mahu menulis sesuatu tentang purdah, tentang pakaian dan pastinya tentang aurat. Idea datang memang banyak dan bila kakchik mula saja menulis, panggilan tugas dan bisnes pula terpaksa diberikan laluan utama. Itu belum termasuk dengan kerja-kerja jemaah yang semakin banyak kerana PRU13 dah makin hampir.

Kisah-kisah bisnes kakchik yang semakin berkembang juga ingin kakchik kongsikan namun dengan kesibukan (huru-hara) yang makin menjadi-jadi, ianya juga belum memnjadi kenyataan. Teruk kakchik ni kan? Agaknya kalau setiap hari kakchik tulis pendek-pendek dan upload gambar kalian boleh terima ke?

Ketenangan dan keseronokan melakukan kerja-kerja jemaah juga mahu saja kakchik ceritakan kepada kalian. Bagaimana indahnya perasaan apabila dapat hadir ke usrah atau dapat menyertai mana-mana kuliah agama, ceramah politik Islam atau rapat umum. Susah nak ceritakan kepada orang lain melainkan pengalaman itu dilalui sendiri dengan rela dan redha.

Banyak sekali yang ingin diceritakan namun Allah tidak izinkan maka tidaklah segala idea tersebut tertulis di kanvas blog ini. Apapun, syukur alhamdulillah kerana hari ni ada kelapangan yang diizinkan Allah untuk menuliskan hal ini.

Sebelum kakchik akhiri, kakchik doakan kalian semua sihat,bahagia, tenang, gembira, kaya dan berjaya dunia dan akhirat. Amin.

1 comment:

  1. Pandainya Yaya :) Teringat anak di rumah. Seronok kalau dapat jaga anak sendiri. Tapi perlu kerja juga. Saya tengok kawan yang berhenti kerja selepas melahirkan anak, anaknya sangat bijak :)

    Kak Chik, barakallahufik :)

    ReplyDelete

Kakchik ucapkan terima kasih banyak sebab teman-teman sudi memberi komen. Insyaallah kakchik akan membalasnya secepat mungkin.

Related Posts with Thumbnails

KakChik's bookshelf: read

Twilight
Prinsip-prinsip Gerakan Islam
Travelog Impian Abadi: Itu Yang Tertulis
The Power of Focus
To The Moon and Back
Terapi Solat Tahajud
Slumdog Millionaire
Telaga Budi: Himpunan Kata-Kata Hikmah Nik Abdul Aziz Nik Mat
Insan, Ingatlah: Sebuah Panduan Menuju Hati yang Tenang
Parenting Skills: Based on The Qur'an and Sunnah
Indahnya Hidup Bersyariat
Raising Boys: Why Boys Are Different-And How to Help Them Become Happy and Well-Balanced Men
Dewey: The Small-Town Library Cat Who Touched the World
The Secret of Happy Children
Positive Parenting: The Importance of Communication in Family Life
Islam & Demokrasi
The Leader in You
Soal Jawab Remeh Temeh Tentang Puasa Tapi Anda Malu Bertanya...
Senyumlah, Apa pun Masalahmu Ia pasti akan berlalu
How To Enjoy Your Life And Your Job
}

Networkblogs