Followers

6.6.10

Permintaan: Nuffnang vs Innity

Assalamualaikum semua.

Petang ni kakchik nak jawab satu request dari beberapa orang kawan yang masih baru dalam dunia blogging. Mereka selalu tanya apa itu Nuffnang dan apa pula Innity. Oleh kerana kakchik kekurangan masa untuk tulis satu persatu mengikut pemahaman kakchik, kakchik rasa cara paling mudah untuk membantu ialah dengan menyenaraikan semua posting dari kenalan atau dari google berkaitan hal ini. Boleh la ya.

Yang penting, mereka yang bertanya tu kenalah rajin sikit membaca setiap pautan yang kakchik senaraikan di sini. Ok, antara posting yang menarik dan kakchik rasa mudah difahami ialah:
Kakchik paling suka baca link yang paling atas sebab penerangan penulisnya senang di fahami. Mungkin newbies pun senang nak faham. Penulis post semuanya tak tahu kakchik letak link mereka kat sini kecuali mysuperkids tu, ada kakchik tinggalkan jejak. Harap-harap semuanya tidak lokek ilmu.

Kakchik ada akaun Advertlets tapi dah lama tak guna. Sejak daftar dengan Nuffnang bulan 9 tahun lepas, kakchik rasa biarlah kakchik izinkan Nuffnang saja mengiklan kat sini dan blog-blog kakchik yang lain. Oh, beberapa hari lepas kakchik mendaftar dengan ManggaOnline. Saja nak tahu sejauh mana performance dia. Ada la letakkan kod iklan di satu blog kakchik. Hujung bulan nanti baru nak cek.

2 comments:

  1. sala, k chik nk tanye. saya bru 2 bln langgan nuffnang. tp nape bhgn earnings available: RMxx some amount x brubah2. padahal unique number meningkat naik. n guna global_cpc. herm??

    ReplyDelete
  2. Wkslm Niza.
    Tempoh 2 bulan tu nuffnang ambil masa memantau trafik blog kita. Kalau memang trafik kita tinggi, misalnya beratus-ratus, sehari dua pun dah ada iklan yang masuk.
    Syaratnya Niza kena tukar iklan tu jadi global cpc sebab hanya iklan itu saja yang boleh menghasilkan pendapatan. Yang lain2 tu hiasan semata-mata.
    Letak kod iklan seperti yang nuffnang ajar dan jawab blog survey elok2. Cuba Niza baca link yang paling atas tu. Penerangan dia sangat jelas rasanya.

    ReplyDelete

Kakchik ucapkan terima kasih banyak sebab teman-teman sudi memberi komen. Insyaallah kakchik akan membalasnya secepat mungkin.

Related Posts with Thumbnails

KakChik's bookshelf: read

Twilight
Prinsip-prinsip Gerakan Islam
Travelog Impian Abadi: Itu Yang Tertulis
The Power of Focus
To The Moon and Back
Terapi Solat Tahajud
Slumdog Millionaire
Telaga Budi: Himpunan Kata-Kata Hikmah Nik Abdul Aziz Nik Mat
Insan, Ingatlah: Sebuah Panduan Menuju Hati yang Tenang
Parenting Skills: Based on The Qur'an and Sunnah
Indahnya Hidup Bersyariat
Raising Boys: Why Boys Are Different-And How to Help Them Become Happy and Well-Balanced Men
Dewey: The Small-Town Library Cat Who Touched the World
The Secret of Happy Children
Positive Parenting: The Importance of Communication in Family Life
Islam & Demokrasi
The Leader in You
Soal Jawab Remeh Temeh Tentang Puasa Tapi Anda Malu Bertanya...
Senyumlah, Apa pun Masalahmu Ia pasti akan berlalu
How To Enjoy Your Life And Your Job
}

Networkblogs