Followers

24.11.09

Akhirnya selesai juga

Alhamdulillah... leganya hati bila dua assignment akhirnya siap juga dengan beberapa kali edit. InsyaAllah hari ni kakchik sudah boleh menghantar kedua-duanya kepada tutor kakchik. Syukur sangat. Walaupun diri agak stres tapi dengan usaha menumpukan perhatian dan mengurangkan aktiviti blogging, kakchik dapat juga membuat assignment HDPS4503 Planning and Teaching Music dan HDPS4403 Entreprenuership in Early Childhood Education dengan sebaik-baiknya. Puas hati dah rasanya dengan hasil terakhir ni.

Selepas ni nak memberi tumpuan kepada peperiksaan akhir la pulak. Sebenarnya sekarang ni dah masuk minggu exam tapi kertas kakchik seminggu lepas raya. Kali ni banyak yang kakchik kena cari bahan sendiri sebab OUM tiada memberi modul untuk kedua-dua subjek tu. Nasib baik ada Study Guide, mudahlah kakchik nak rujuk buku dan mencari bahan di internet. Buku-buku rujukan untuk subjek HDPS4403 tak susah nak cari tapi yang muzik tu memang masalah sikit. Kata tutor Study Guide untuk subjek muzik tu tak sesuai untuk kami pelajar diploma ni tapi sesuai untuk pelajar degree. Hanya beberapa bab saja yang boleh diguna. Hmmm... mana nak cari buku ya?

Sekarang ni musim haji tapi entah kenapa sikit sangat rasanya ruh musim haji yang kakchik rasakan. Sedih juga sebab macam takde apa-apa pun sedangkan beberapa hari saja lagi kita akan menyambut Hari Raya Haji dan sekarang ni, pada waktu kakchik sedang menulis ni, berjuta-juta orang sedang melakukan ibadah haji di Mekah. Beberapa orang kawan dan kenalan pun ada yang mengerjakan haji kali ni. Bertuahnya mereka kerana diizinkan Allah menjadi tetamu-Nya. Tak apa, kakchik pun akan dapat menunaikan juga rukun Islam yang kelima tu. InsyaAllah.

Dalam pada tu, kakchik ingin maklumkan urusan jual-beli di MariBaca dan juga Abaya Elegan di internet akan bercuti buat sementara waktu bermula esok, Rabu 25 Nov hingga 2 Dis 2009 untuk meraikan Hari Raya Haji. Hehe... tuan kedai pun nak rehat juga kan. Jadi kepada sesiapa yang dah membuat tempahan tapi belum membuat bayaran penuh, bolehlah menyelesaikannya hari ni agar kakchik boleh hantarkan esok. InsyaAllah hari Khamis barang akan sampai. Kalau tak, alamat kena tunggu lepas rayalah ya.

Sampai sini dulu. Kakchik doakan teman-teman semua sentiasa dilindungi Allah SWT terutama dalam cuaca hujan yang tak menentu ni. Semoga kita semua sihat dan selamat dari bahaya di mana saja kita berada.

Wassalam.

No comments:

Post a Comment

Kakchik ucapkan terima kasih banyak sebab teman-teman sudi memberi komen. Insyaallah kakchik akan membalasnya secepat mungkin.

Related Posts with Thumbnails

KakChik's bookshelf: read

Twilight
Prinsip-prinsip Gerakan Islam
Travelog Impian Abadi: Itu Yang Tertulis
The Power of Focus
To The Moon and Back
Terapi Solat Tahajud
Slumdog Millionaire
Telaga Budi: Himpunan Kata-Kata Hikmah Nik Abdul Aziz Nik Mat
Insan, Ingatlah: Sebuah Panduan Menuju Hati yang Tenang
Parenting Skills: Based on The Qur'an and Sunnah
Indahnya Hidup Bersyariat
Raising Boys: Why Boys Are Different-And How to Help Them Become Happy and Well-Balanced Men
Dewey: The Small-Town Library Cat Who Touched the World
The Secret of Happy Children
Positive Parenting: The Importance of Communication in Family Life
Islam & Demokrasi
The Leader in You
Soal Jawab Remeh Temeh Tentang Puasa Tapi Anda Malu Bertanya...
Senyumlah, Apa pun Masalahmu Ia pasti akan berlalu
How To Enjoy Your Life And Your Job
}

Networkblogs